Správný výběr přírodní kosmetiky

Správný výběr přírodní kosmetiky

Přírodní“ a „bio“, tyto hesla potkáváme v dnešní době stále častěji. Objevují se nejen na obalech potravin, ale také na obalech nejrůznějších kosmetických přípravků. Co si vlastně představit pod pojmem přírodní kosmetika? Tato kosmetika obsahuje bioaktivní, těkající látky, především rostlinné silice. V přírodní kosmetice však můžeme najít také látky, které se běžně používají při výrobě léků, které se používají v alopatické medicíně (součástí alopatické medicíny je například aromaterapie), proto je přírodní kosmetika velice účinná.

Ne vždy si však můžeme ověřit, jestli námi kupovaný výrobek je opravdu tak „přírodní“, jak si myslíme. Na co bychom si tedy měli dávat při výběru přírodní kosmetiky pozor? Zde je několik typů:

  • Vždy se ptejte po produktech bez konzervačních látek, především tehdy, když se chcete ujistit, že si spolu s výrobkem nekupujete také látky, které vyvolávají energii. Od výrobní firmy si můžete nechat vystavit potvrzení, že konzervační látky nepoužívá.
  • Pokud možno, kupujte si výrobky těch firem, které uvádějí seznam látek na obalu.
  • Dávejte si pozor, aby výrobek neobsahoval tuky nerostného původu. Ty nepronikají do kůže, ale těsně uzavírají její vývody. Jestliže ošetříte svou pleť pomocí takového produktu, může dojít dokonce k přehřátí.
  • Kosmetické výrobky obsahující chemická barviva a aromatické látky (zejména dioxan) nechte raději stát v regále.
  • Přírodní kosmetiku se vyplatí kupovat v lékárnách, kosmetických salónech a ve specializovaných prodejnách. Při nákupu požadujte odbornou poradu, nechte si přesně vysvětlit, jaké látky výrobek obsahuje.
  • Přírodní kosmetika bez konzervačních látek má omezenou životnost, kontrolujte proto datum spotřeby. Výrobky skladujte raději v suchu a chladu.

Toto je jen pár základních rad, jak si správně vybrat mezi mnoha výrobky, které jsou nám nabízeny. Já osobně doporučuji kupovat přírodní kosmetiku v lékárnách, kde vám dobře a odborně poradí a zároveň si můžete být téměř jistí, že nenaletíte reklamě, která spoléhá na vaši slepou důvěřivost. Bohužel při nakupování této kosmetiky platí pravidlo čím dražší, tím lepší a kvalitnější.